04.05.2015

Matura z lektur.....makijażowych !

Witam,
Teraz trochę o czytaniu :) Kto czyta?? Hmm, w dzisiejszych czasach już coraz mniej osób :( A szkoda bo książki to bardzo fajna sprawa.Można się przy nich zrelaksować albo dowiedzieć czegoś nowego.I właśnie o takich książkach które dają nam wiedzę będzie ten post.Zapraszam Was na przegląd moich pozycji książkowych/czasopismowych  na temat sztuki makijażu.Co czytam i polecam ? :)


Każda z tych książek jest w jakiś sposób przydatna i pozwala zgłębiać swoją wiedzę w dziedzinie makijażu.Są również zróżnicowane pod względem cenowym - coś dla oszczędnych i tych,którzy mogą sobie pozwolić na więcej.


1.Makijaż.Sztuka przemiany - Kavyn Aucoin 


Książka jednego z najlepszych makijażystów tego świata.Kevyn Aucoin posiada w swoim dorobku współpracę z wieloma gwiazdami kina i muzyki.W swojej książce stara się w prosty i zrozumiały sposób przedstawić makijaż nie tylko od strony technicznej ale również jako sztukę, pozwalającą całkowicie odmienić kobiecy wygląd.Książka podzielona jest na trzy działy:
- Część pierwsza zawiera opisane techniki makijażu, charakterystykę wszelkiego rodzaju kosmetyków oraz przewijające się tu i ówdzie dymki z cennymi radami.
-Część druga to metamorfozy zwykłych kobiet.To właśnie tu autor pokazuje jak bardzo może zmienić się wygląd kobiety za pomocą dobrze dobranego i wykonanego makijażu.
-Część trzecia to makijaże krok po kroku wykonane na gwiazdach.
Książkę samą w sobie bardzo przyjemnie się czyta,jednak częste przewijanie sie wątków osobistych autora powoduje,że sprawia ona bardziej wrażenie biografii niż książki instruktażowej / poradnika.Kilka opisanych w niej technik radzenia sobie z kosmetykami wydaje mi się przestarzałych ale to może być tylko moje subiektywne odczucie.Mimo,że książka zawiera masę pięknych zdjęć,rysunki w makijażach "krok po kroku "  nie przypadły mi do gustu.
Cena: od 28 - 60 zł

2.Makijaż bez tajemnic - Rae Morris 


Ta książka nie bez powodu nazywana jest Biblią Makijażu.Solidna,dość opasła i konkretna pozycja zarówno dla wizażystek jak i zwykłych miłośniczek makijażu.Zawiera w sobie mnóstwo porad,opisane krok po kroku kosmetyki oraz akcesoria, zarówno te podstawowe jak i profesjonalne.
Tematyka  podzielona jest na 14 rozdziałów, a całość omawiana wg. kryteriów - skóra,brwi,oczy,usta,policzki.Makijaże prezentowane są w formie zdjęć oraz szczegółowo opisane.Znajdują się tu zarówno  propozycję wieczorowe,sesyjne oraz dla kobiet po 40 roku życia.Krótko mówiąc, nie ma się co zbytnio rozpisywać.Jeżeli nie straszna Wam odrobina ciężaru to śmiało! Jedyną wadą może być niestety cena :/
Cena:70-80 zł

3.Makijaż z KatOsu - Katarzyna Gajewska



Kto nie zna naszej KatOsu ?? No chyba raczej nikt :p Kasia całkiem niedawno postanowiła przelać swoja pasje również na papier i napisać własny poradnik o makijażu.Czy jej to wyszło? Ehh, zobaczmy...Książka posiada twardą oprawę przez co jest dość ciężka aleeee możemy być pewni,że nic nam się nie zniszczy.Podzielona jest na dwie części.W pierwszej KatOsu opisuje akcesoria i kosmetyki do makijażu oraz radzi jak podkreślić brwi,wykonać kreskę czy idealnie czerwone usta a druga poświęcona jest tutorialom.Odniosłam wrażenie,że książka jest bardzo uboga w słowa.Więcej miejsca zajmują tutaj zdjęcia, całość jest opisana dość lakonicznie.Makijaże są ok ale nie wszystkie przypadły mi do gustu ( Ślubny dla mnie beznadziejny ).Bardzo szybko i przyjemnie się ją czyta.
Cena: ok.50 zł

4.Piękny makijaż - Dominique de Vorges 



Ta książeczka to idealna pozycja dla kobiet,które malują się mało lub wcale i chcą się czegoś nauczyć.Bardzo fajnie opisane podstawy makijażu i nie tylko.Poruszone są tu również tematy pielęgnacji oraz stylizacji.Na rysunkach precyzyjnie przedstawione co,gdzie i jak :) Mała,lekka, idealna do poczytania przy filiżance kawy.
Cena: ok. 29 zł

5.Make-up Trendy


To juz nie jest pozycja książkowa  a czasopismo.Make-up Trendy to świetna lektura i dawka nowinek ale dla osób,które już o makijażu jakieś pojęcie mają.Zawiera dużo tutoriali różnego typu makijaży oraz wiele ciekawych artykułów i wywiadów z artystami pokroju wspomnianej wyżej Rae Morris.ponadto każdy numer zawiera zestawienie najlepszych i polecanych kosmetyków danej kategorii - jest to bardzo pomocne w momencie kompletowania kufra czy uzupełniania braków.Dla wizażystów pełna parą jest to możliwość publikacji  swoich prac.Zawsze latam do Empika sprawdzać czy już jest mimo iż wiem, że Make-up Trendy to kwartalnik :p
Cena: 16,90 zł 

Tak oto prezentuje się moja kolekcja książek i czasopism dotyczących makijażu.Posiadam jeszcze jedną książeczkę,całkiem niedawno wydaną, ale póki co jestem w trakcie czytania więc nie wyrobiłam sobie o niej opinii :) 
Macie  takie perełki na swoich półkach?? 

6 komentarzy:

  1. Przydałyby mi się takie poradniki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie przygarnęłabym takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam katOsu i marzy mi się jej książeczka :D

    OdpowiedzUsuń
  4. czytałam kilka z nich, ale sama nie mam:) chociaż przydałyby się, bo np Sztuka przemiany jest fajnie napisana, Makijaż z KatOsu tez bardzo prosto:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jakoś nie jestem przekonana o książkach tego typu, wolę YouTube ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sporo tego masz :) ja nie mam ani jednej książki :P

    OdpowiedzUsuń