13.06.2014

Moje pędzelkowo :)

Witam serdecznie po małej przerwie :)
Dziś mam dla Was słów parę na temat moich zasobów pędzelkowych.Zanim przejdę do sedna rzeczy krótko o samej istocie wykonywania makijażu pędzlami.


Profesjonalni wizażyści z pewnością zgodzą się ze mną ,że istnieje cała masa pędzli do makijażu.Od podstawowych aż po tzw.profesjonalne.Można podzielić je na następujące grupy:
-Pędzle do nakładania podkładu
Wyróżnia się pędzle do podkładów płynnych  (szeroki,delikatnie spłaszczony) oraz do podkładów sypkich (przypominający gąbkę).
-Pędzle do pudru i różu
Pędzle do pudru są grube, z długim włosiem.Pędzle do różu maja skośnie ściętą końcówkę.
-Pędzle do nakładania korektora
Płaskie z nieco dłuższym włosiem niż pędzle do makijażu oka.
-Pędzle do makijażu brwi
 To pędzle o krótkim, ściętym ukośnie włosiu
-Pędzle do makijażu oka
 To wszystkie pędzle o krótkim włosiu oraz te zakończone „gąbeczką”. Należy wyróżnić tu pędzle do eyelinera: mała, dłuższa kępka włosia, którym rysujesz linię tuż przy rzęsach.
-Pędzle do makijażu ust 
 To pędzelki z niewielkim, krótkim włosiem, które pozwalają precyzyjne nakładać błyszczyk czy pomadkę.
-Tzw. pędzle do zadań specjalnych
To przede wszystkim „miotełki”, wykorzystujemy je jeśli np. podczas makijażu osypie się trochę cienia. 

Każda z tych grup zawiera od kilku do kilkunastu pędzli.Ktoś może zapytać: co daje wykonanie makijażu za pomocą pędzli?Jeśli o to chodzi,to makijaż nakładany pędzlami jest bardziej precyzyjny,szybszy i łatwiejszy w wykonaniu.Przykładowo nakładanie podkładu pędzlem jest bardziej precyzyjne niż np. palcami czy gąbką oraz jest bardziej wydajne,ponieważ zużywamy mniej produktu.Ponadto ułatwiają mam aplikacje cienia czy eyelinera, a nawet szminki lub błyszczyku.

Moja kolekcja pędzli do makijażu jest jeszcze baaaaardzo mała,ale z czasem postaram się ja jeszcze uzupełnić.Nie są to pędzle jakiejś markowej firmy jak Hakuro czy tym podobne,ponieważ uważam ,że dla osoby uczącej się i dopiero rozpoczynającej przygodę z makijażem zwykłe pędzle w przeciętnej cenie wystarczą. 


Tak się właśnie prezentują moje maleństwa:)
Po kolei:
1.Pędzel do podkładu w płynie.
2.Pędzel do różu 
3 i 4. Pędzle do makijażu oka.
5.Pędzel do korektora.
6.Pędzel do makijażu ust.
7.Szczoteczka i grzebyk do czesania rzęs,brwi.
8.Szczoteczka do rzęs.

Póki co są dla mnie wystarczające, aczkolwiek poluję na jakiś dobry pędzel kabuki.To by było tyle mojej pogadanki na temat pędzli do makijażu.Jeżeli macie jakieś sugestie,porady czy uwagi to będzie mi miło jeśli się tym ze mną podzielicie :) Buziaczki :)

5 komentarzy:

  1. No muszę przyznać, że masz dużą kolekcję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na BuyInCoins masz pędzli do wyboru do koloru :) ja też mam pędzelki prosto z Chin i jestem z nich zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też zaczynałam od zwykłych i dobrze jest potrafić zrobić makijaż takimi pędzlami, bo jak przejdziesz do profesjonalnych to będzie już sama przyjemność. Na pewno zauważysz różnice. Warto kupić dobre pędzle od razu do blendowania cieni :)
    Na przyszłość polecam te
    http://roxanne-makeup-artist.blogspot.com/2014/06/zoeva-pedzle-i-akcesoria-niemiecka.html

    Pozdrawiam :)
    http://roxanne-makeup-artist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też zaczynałam od zestawów no - name i do dziś używam tych pędzli, dodatkowo poszerzyłam kolekcję o różne pojedyncze pędzle. Wydaje mi się, że taki zestaw jest dobrą bazą dla początkujących :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie zamienię już na żadne inne pędzli Real Techniques :D

    OdpowiedzUsuń